tisdag 3 juni 2008

Ännu mera Öland....

I helgen var vi på Öland igen och vi hann med flera roliga små utflykter. I Lördags åkte jag, Per, mamma och mormor ner till Borgholm och tog en långpromenad i slottsskogen. Under promenaden hann vi med både bad i havet (Titti) och fikapaus vid kungens kaffetorp. Kaffetorpet ligger precis intill Solliden och är jättemysigt! Ett riktig gammaldags sommarcafé.


Mormor, mamma, jag och Titti


Kaffetorpet


Porten till Solliden


Badhunden Titti

Efter Slottskogen åkte Per och jag upp till Solberga gård som ligger precis utanför Köpingsvik. Tanken var bara att vi skulle handl lite av deras egenodlade grönsaker men det slutade med att jag gick en halvtimmes kurs i sparrisodling, hehe! Så nu kan jag allt om hur man odlar denna underbara primör!


Vitlöksodling på Solberga


Lollo Rosso




Sparrisfarbrorn!


Mammas Klematis

1 kommentar:

Unknown sa...

Underbara bilder! I helgen kommer du hit till Uppsala och det ska bli så kul! Hoppas vi kan svänga förbi Rappnes Ulriksdal på väg till Skansen på nationaldagen!