torsdag 24 april 2008

Bloggen byter namn...

Om drygt ett år kommer min blogg att byta namn till "Livet på Asteroidvägen"! Vi har nämligen köpt en tomt där vi ska bygga vårt alldeles egna hus! Tomten ligger nära i Evedal i norra delen av Växjö. Vi skickade in ansökningshandligar till kommunen för ett bra tag sedan och nu har vi äntligen fått besked, vi fick vårt 4:e val! Tomten ligger inte mitt i smeten utan har två "fria" sidor, en mot skogen och en mot en cykel/gångväg. Kommer bli perfekt, det känner jag på mig! Ikväll hade vi vårt första möte med arkitekten som ska rita huset, det kändes kanon! Med största sannolikhet kommer det bli ett tvåplanshus i trä, med liggande panel och en amerikansk veranda på framsidan. Det känns förstås lite overkligt men samtidigt så himla kul!! Vi får inte tillträde till tomten förrän 1 dec. så vi har gott om tid att planera och det kan behövas. eftersom det är många roliga beslut som ska fattas!Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och läsa nya numret av "Allt i hemmet" och drömma om hur fint vi kommer att få det i vårt hus!!


Det växer visst Tollare i landen på Slåtterbo...fy på dig Titti!

2 kommentarer:

Malin sa...

Åh vad roligt jenny, grattis!
På det området känner vi oss som hemma, våra bästa kompisar bor på saturnusvägen.

trevlig helg
Kram malin

ed sa...

Hihi vilken liten buse :)
Vilka fina bilder du tar! En liten fotograf i dig tror jag!
Ses imorgon, kram!