söndag 6 april 2008

Hundar, klockargården och städning

Det är redan söndag eftermiddag! Varför går helgen så himla fort? Den borde vara minst en dag till. Lördags passade jag A:s hund Theo. Jag, Titti och Theo åkte ut till Hissö för att ta ett varv med med M och P (undra vilka det kan vara ..?). Theo ville klafsa i alla lerhålor som han hittade medan Titti trippade vid sidan om. Snacka om att vara lite fin i kanten! Efter promenaden fick vovvarna vara hemma själva en stund medan jag och M åkte ut till Klockargårdens handelsträdgård i Öhr. Vi var säkert där i en och en halv timme, de har såååå mycket fint! Jag ville köpa det mesta som fanns där men begränsade mig till en unerbar kruka (som jag ska ha i Växthuset), en vit lavendel (fick den av M, tack!), en vitbrokig timjan, en rosa/vit Clematis och tre små penseer. Efter trippen till Öhr blev det lite fix i trädgården och så satte jag om min pelargonsticklingar, hoppas att de klarar sig! Idag har vi städat som galningar, fattar inte att det kan bli så mycket smuts och damm under en vecka! Vi har också varit ute i Fylleryd med Titti och lagat en supergod lasagne med massor av lagrad prästost. Nu ska jag fixa några morotsmuffins, de är ju bara så goda. Om jag kommer ihåg ska jag föreviga dem och lägga upp bild plus resept här i bloggen.


Titti softar efter Hissöpromenaden...


...Theo också


Mina senaste inköp

1 kommentar:

ed sa...

Hej tjejen! Blev du inspirerad av Per Moberg och hans "Va blir det för mat?" som gick sist?? Med tanke på den lagrade prästosten hihi.
Härlig helg du verkar ha haft!
Vi ses imorgon,
Kram!