tisdag 22 april 2008

Nya tag!

Den senaste veckan har jag varit en riktigt usel bloggare! Men nu är det nya tag som gäller. Får ursäkta mig med att företaget som jag jobbar på flyttade till nya lokaler vilket tog mycket kraft och tid.

I Söndags eftermiddag var jag i alla fall ute och gjorde en del i trädgården. Jag planterade ringblommor i ett litet land på framsidan där jag även har grävt ner en massa pumpafrön. Hoppas på att det ska bli en gul och orange färgklick framåt sommaren!! Planterade oxå om min basilika och mina "Blomman för dagen" i större krukor. När vi var i Grekland i somras såg vi gigantiska "Blomman för dagen". Kolla in bilderna! De som jag har planterat är vita och jag kommer vara mäkta stolt om de enbart bli en meter höga!!



Enorm blomman för dagen i Paleokatritza på Korfu


Stilstudie

Fick två jättefina Dahlior av M som även de åkte ner i jorden i helgen...men det lär väl dröja ett tag innan de ser dagens ljus :(
Här kommer lite blandade bilder från trädgården


Pioner på g


Underbara Vitsippor


Gullviva på trappen, doftar våååår!

1 kommentar:

Malin sa...

Hej jenny
Du verkar vara en riktigt trädgårdsmästare.
Önskar att jag hade lite energi att orka med växter just nu:-)
just nu befinner jag mig i 2 barnskaos.
Kram Malin