söndag 13 april 2008

Ölandshelg!

Den här helgen har vi tillbringat på Öland! Jag kunde sluta lite tidigare från jobbet i fredags så vi kunde starta färden mot Öland redan vid halvfyra tiden. När vi kom fram till Djurstadstorp (Där "våra" stugor ligger) åkte vi direkt till mina föräldrars stuga för att avnjuta årets första grillmiddag. Mmmm, vad gott det var. Jag har längtat. Nu känner man att sommaren är nära!!


Pers och min lilla stuga (på Lindströms tomt)



Lindströms stuga


Anderssons stuga

I Lördags åkte vi norrut till ett av våra favoritställen, Ramsnäs. Per sprang en runda medan jag, Titti, M och P tog en promenad. Många kanske tror att Öland bara består av alvarsmark och enbuskar, men inte! På norra delen av ön finns det verkligen underbara tallhedar. Titti tyckte det var underbart att få springa lös och busa! Hon testade även badtempen. Snart drar hennes badsäsong ingång!

Ramsnäs



M och Titti kämpar på uppför backen


Titti testar badtempen...brrrr

På vägen hem från Ramsnäs stannade vi vid ett annat litet guldkorn - Rosas i Löttorp. På Rosas gör de världens godaste korvar! Det finns alla sorter man kan tänka sig. Mina favoriter är Ostgrillaren och Ölandskorven. Om ni har vägaran förbi Löttorp någon gång måste ni stannar här och handla!!

Rosas!!

På kvällen blev det "familjemiddag". Både familen Andersson och Lindström samlades i Lindströms stuga. Vi hade jättemysigt! De enda vi saknade var H och H (missed ya!)
I morse åkte Per och jag ner till Köpingsvik och handlade frallor till frulle, smarrigt värre!
När vi kom hem till Slåtterbo tog vi en liten promenad med Titti och jag fixade lite i några land. Planterade bland annat gladiolus lökar och min lavendel. Gladiolus är helt klart en av min favoritblommor. Hoppas att jag kan återkomma med bilder framåt sommaren!
Nej, nu får det vara nog för idag. Ska kolla in Erik och Mackan!

1 kommentar:

ed sa...

Hej! Vilken gullig liten stuga ni har! Blir allt lite avis, vill gärna ha ett ställe vid vattnet. Man kanske kan få slå upp en liten barack på tomten?! Hehe.
Vilken vecka vi har framför oss, ska bli skitkul!
See you tomorrow, kram!