tisdag 29 april 2008

Växthuset börjar ta form...

Nu börjar mitt lilla växthus att ta form! Plattorna är lagda - så nu kan jag snart börja fylla huset med roliga växter och lite stolar. Jag kommer nog att fixa lite med det på torsdag när det är ledigt från jobbet...ska bli underbart att vara ledig mitt i veckan!

I helgen slängde jag ut en tråkig orkidee som jag har haft på fönsterbrädan i sovrummet och ersatte den med en vit pelargon som jag inhandlade på torget i lördags. Jag tycker den passar jättebra i den rosa krukan/vasen från paradisverkstaden (http://www.paradisverkstaden.se/). Har tyvärr inte tyckt att jag har haft råd att köpa så många saker från Paradisverkstaden eftersom de är ganska dyra, den rosa krukan fick jag i fördelsedagspresent för året! Till sommaren ska jag dock unna mig själv att köpa något fint därifrån. Har länge velat ha ett "föremål" som kallas fröhus, jag tycker det är så himla vackert i all sin enkelhet.

I år blir det inget valborgsfirande på Öland eftersom vi ska ha inflyttingsfest på kontoret, lite synd eftersom det är så himla mysigt att gå och kolla på det gigantiska bålet utanför Borgholms Slottsruin...men ja ja, det kommer fler Valborgsmässoaftnar. Ska bli jättekul att gå på inflyttningsfest också!






Vill ha ett vitt fröhus!!

Inga kommentarer: